Dans deg i form på MOOV

Dans er ikke en treningsform som kun utfordrer koordinasjonen og rytmen vår, som mange tenker, men er også svært effektiv trening av kjernemuskulatur, balanse, kondisjon og bevegelighet. I tillegg påvirker dans vår mentale helse, i form av økt livskvalitet, og har i følge studier en positiv effekt på behandling av nedstemthet og depresjon. På MOOV Treningssenter tilbyr vi flere dansetimer i uken. Her en liten presentasjon av timene våre, inkludert en fin liten videosnutt du kan kikke på for å la deg inspirere og se hva du kan forvente.

Les også: Dans deg i superform

Moov&Dance 45:
Dette er en dansetime for deg som vil danse, svette og ha det gøy! Timen er inspirert av forskjellige dansestiler. Det er en egenkomponert time av instruktøren, og målet er å utfordre deg til å slå deg litt løs. Timen passer for alle, både for deg som har danset en del før og for deg som er ny på "dansegulvet" - det gjør ingenting om trinnene ikke sitter helt perfekt!

Å delta på Moov&dance har mange fordeler! Du kommer til å ha det så gøy at du nesten glemmer at du trener kondisjonen. I tillegg trener du kjernemuskulatur, koordinasjon, balanse og bevegelighet.

Når: Mandager 09.40

Instruktør: Kine Dahl Strømman

 

Salsa 55:
Bli med på en time fylt med latinske rytmer! Alle er velkomne, her skal vi leke med trinn og bevegelser fra salsaens verden med mye energi og glede. Dans vekk stresset og tillat kroppen din å nyte bevegelse gjennom latinsk musikk!

Salsa er en latin-amerikansk dans som det finnes mange ulike varianter av; cubansk, Los Angeles, puertoriko og mange flere. Salsa er en flørtende dans med spennede rytmer, og du trenger ikke ha med deg en partner for å være med på et salsatimene på MOOV.

Når: Tirsdager klokken 17.30

Instruktør: Juan Antonio Jaimie

 

Dancestep 45:

Morsom og bra kondisjonstrening på stepkasse. Vi bygger blokk for blokk og setter alt samme tilslutt som en finale. Timen bærer lett preg av dans uten at det blir altfor komplistert. Bli med på en fengende time!

For deg som virkelig vil få en god og svett treningsøkt, er dancestep det riktige valget. I 45 minutter kombinerer du dans og bevegelse med koordinasjon og kondisjon. Til hjelp har du en stepkasse som utfordrer deg ytterligere og samtidig gir variasjon til dansetrinnene.

Når: Onsdager klokken 16.35

Instruktør: Jakob W. Westlie

 

Les også: Er sykkeltrening inne noe for deg?

Velkommen!

Kilde: http://www.trening.no/treningstips/dans-deg-superform/

Alle videoene er laget av Juan Antonio Jaime // www.foto-antonio.com



Feil: Vennligst fyll ut alle felter markert med rødt og prøv igjen.

Vil du bli medlem?

Les mer
© Copyright 2014. Designed & developed by