Mind&body

Mensendieck Moov Treningssenter
Mensendieck med Ingvild Lilleheie (foto: Juan Antonio Jaime)

Skrevet av Anki Eie og Ingvild K. Stallemo

Her er en beskrivelse av de forskjellige mind&body-timene vi har å tilby på Moov:

Timer som passer for alle - nybegynnere og øvede:

Yin yoga mandag kl. 17.30 med Marianne og onsdag kl. 20.30 med Hege S- del Pozo
På denne yogatimen så holder man stillinger over en lengre tid for å åpne og tøye bindevev, dyp muskulatur og ledd/leddbånd. Dette får deg til å gi slipp spenninger og få mer energi.

God morgen yoga tirsdag kl. 07.00 med Ruth
En fin og god start på dagen med rolige bevegelser, gode pusteøvelser og vi vekker opp kroppen.

Soft yoga kl. 11.00 onsdag med Hege S. del Pozo
Timen fokuserer på å løse opp stive partier og øke bevegeligheten. Fokus på pust og tilstedeværelse. Man trenger ikke å være myk selv om timen heter Mykyoga!

YogaLates fredag kl. 10.30 med Anki og søndag kl. 12.00 med Therese
Denne time kombinerer yoga og pilates. Timen passer for alle, spesielt for deg som ønsker rolig styrkende øvelser for mage og rygg. Øvelsene gir en sterkere kropp, bedre holdning og øker stabiliteten og smidigheten.

BodyART tirsdag kl. 10.20 med Ingvild KS og torsdag kl. 18.25 med Anki
Dette er funksjonell bevegelsestrening, som balanserer styrke, fleksibilitet og mental konsentrasjon. Holistisk, intens og målrettet, passiv og dynamisk, pust og tilstedeværelse i kropp og sinn. En time hvor du blir svett, sterk og myk.

Moov Pilates lørdag kl. 11.05 med Ingvild L
Denne time kombinerer yoga og pilates. Timen passer for alle, spesielt for deg som ønsker rolig styrkende øvelser for mage og rygg. Øvelsene gir en sterkere kropp, bedre holdning og øker stabiliteten og smidigheten.

LesMills BodyBalance tirsdag kl. 19.30 med Marianne og lørdag kl. 11.05 med Marianne/Ingvild L
Timen er basert på elementer fra yoga, pilates og tai chi - hvor vi forener kropp, sinn og pust på en skånsom måte. Pusten vil spille en sentral rolle under hele timen og du vil forlate timen med en styrket kropp og indre ro.

Moov&stretch
30 min tøyning som har fokus på de vanlige problemområdene, slik som bakside lår, hofter, sete og rygg. Generelt for økt smidighet i hele kroppen. Det er ikke nødvendig å være myk fra før for å delta! Fin som både oppvarming og nedtrapping etter trening.

 

Til deg som har prøvd litt yoga tidligere og/eller holdt på en stund:

Dynamisk yoga tirsdag kl 16.15 med Therese
På denne timen beveger man seg fra den ene stillingen til den andre i takt med pusten (Vinyasa). Noen av øvelsene kan utfordre deg men også gjøres modifisert og tilpasset for de fleste. Fokus på bevegelighet, styrke, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet.

Yoga Moov Treningssenter
Dynamisk Yoga med Therese (Juan Antonio Jaime)

Spesielt for deg som har muskel- og skjelettplager:

Mensendieck ledes av fysioteraput mandager kl. 17 med Ingvild L og fredager kl 10.30 med Ingvild KS
Dette er grunntrening som passer for alle, og spesielt tilrettelagt for dem som har muskel- og skjelettplager. Trening (uten musikk) som gir økt kroppsbevissthet, økt sirkulasjon, styrke og stabilitet for hele kroppen.

Velkommen!



Feil: Vennligst fyll ut alle felter markert med rødt og prøv igjen.

Vil du bli medlem?

Les mer
© Copyright 2014. Designed & developed by