Er du ny til trening, eller ønsker å starte opp igjen etter et langt opphold?

Vårt mål innenfor gruppetrening er at vi ønsker at alle skal kunne finne timer som gir god treningseffekt og treningsglede, uansett nivå. Derfor er vi stolte av å kunne tilby flere lavterskel-timer for deg som er helt ny til trening, eller ønsker trening med lavere intensitet. 

Under kan du lese om timene som passer for alle:

Gå intervall: 

Vil du komme i form uten å løpe? Denne timen er lavterskel nok til at det er mulig å komme selv om du er helt ny til trening. Her kommer du i form på en skånsom og effektiv måte, og du styrer tempoet selv. Timen går på tredemøllene og med inspirerende instruktører. Tirsdager kl. 10.05 og 19.00.

Basis Start!: 

Dette er en time som passer for deg som er helt ny til trening, hatt en lang treningspause eller ønsker en lavterskeltime med inspirerende instruktør og fengende musikk. Du får trent effektive funksjonelle styrkeøvelser og kondisjon uten hopp og løp. Onsdager kl. 19.15.

Kropp i balanse: 

En treningstime med fysioterapeut, der fokus er å bli kjent med kroppens bevegelser. Gjennom styrke og balansetrening får du en økt med lav intensitet og masse kroppsbevissthet. Dette er grunntrening som passer for alle, spesielt tilrettelagt for dem som har muskel-og skjelettplager. Fredager kl. 10.30.

Mobilitet 30 og 40 min: 

Enkel smidighetstime som har fokus på de vanlige problemområdene, slik som bakside lår, hofter, sete og rygg. Generelt for økt smidighet i hele kroppen. Det er ikke nødvendig å være myk fra før av for å delta! Denne passer som en time for seg selv eller som supplement til annen trening. Mandager kl. 18.05, tirsdager kl. 10.00, onsdager 20.10 og torsdager 19.40. 

Yin yoga 70:

Yin yoga er en rolig terapeutisk yogaform og gir derfor en god avspenning i en krevende hverdag. I noen av yin yoga stillinger arbeides det over lengre tid for å åpne og tøye bindevev, dyp muskulatur og ledd/leddbånd. Dette får deg til å gi slipp spenninger og få mer energi. Mandager kl. 17.30 og onsdager kl. 18.00.

Mensendieck:

Trening (uten musikk) som gir økt kroppsbevissthet, økt sirkulasjon, styrke og stabilitet for hele kroppen. Timen ledes av fysioterapeut. Dette er grunntrening som passer for alle, og spesielt tilrettelagt for dem som har muskel-og skjelettplager. Mandager kl. 16.55. 

Yoga Easy

Yoga Easy er en rolig yoga time. Yoga er trening for kropp og sinn, med positiv effekt på balanse, bevegelighet, styrke, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet. Timen fokuserer på å løse opp stive partier og øke bevegeligheten. Onsdager kl. 11.00. 


Her kan du lese mer om de andre gruppetimene vi tilbyr.

Velkommen til MOOV! 

Vil du bli medlem?

Finn medlemskapet som passer for deg

Bli medlem